Iedere dinsdag en vrijdag is er Beweeg Wijs op de speelmomenten in de pauzes. Bewegen is natuurlijk gezond, maar bovenal leren de kinderen door bewegen een heleboel. Ze gaan zich beter bewegen, krijgen meer zelfvertrouwen, leren beter te spelen (alleen, naast/met of tegen elkaar). Beweeg Wijs werkt vanuit een integrale aanpak, het kenmerkt zich door de verbinding van het onderwijs van binnen naar buiten. Onderwijsdoelen worden buiten zichtbaar: sport en spel, techniek, rekenen, natuurbeleving, theater, dans en muziek, het biedt voor alle kinderen een rijke ontwikkelomgeving. Op een duurzame manier met hergebruik van (gedeelte) van de huidige speeltoestellen, maken we de schoolomgeving toekomstbestendig. Je kunt er heerlijk spelen en veilig je vrije tijd doorbrengen.

Beweeg Wijs maakt het optimaal gebruik van de schoolomgeving tot een nieuw schoolvak. Dat gaat stap voor stap waarbij het team in geleidelijk tempo trainingen volgt om zich te ontwikkelen tot pleincoach. Het team gaat aan de slag met Beweeg Wijs en maakt onderweg keuzes, het schoolplein wordt ontwikkelingsgericht gezoneerd en ingericht. De beleving en de ontwikkeling van de leerlingen staat hierbij centraal! Onze bijzonder mooie ligging wordt hierbij niet vergeten, we gaan gebruik maken van de ruimte en natuur om ons heen. Hebben we u nieuwsgierig gemaakt? Kijkt u maar eens op https://www.facebook.com/beweegwijs/ daar krijgt u een eerste indruk.

De spellen zijn onderverdeeld in verschillende kleuren:

Voor verdere uitleg over de kleuren klikt u HIER!